Jelenlegi időjárás:
12°

Ajánlott program: Szabadtéri sport

A Remete-barlanghoz a kék jelzésen
A Kéktúra nagykovácsi szakaszán járva, a Zsíroshegy felől a Remete-szurdok irányába a Remete-barlanghoz tehetünk kirándulást.

A kirándulás zsíroshegyi kiindulási pontjához Nagykovácsi központjából (63-as busz, Nagykovácsi községháza megálló) a zöld (Z) jelzést követve kell feljutni az Alsó-Zsíroshegy tisztására.

A Zsíroshegyre tartó út először áthalad az új református templom és a temető között, később érinti a Kálvária kápolnát, majd elhalad a zsíroshegyi Bányász emlékmű mellett, mielőtt az Alsó-Zsíroshegy tiszásán megérkezik az egykori Zsíroshegyi Turistaház romjaihoz. (Lásd lent: Látnivalók útközben)

A tisztást jobbra, a Muflon itató irányába elhagyva térünk rá a kék (K) turistaútra. Az út zárt tölgyesben, a zsíroshegyi lakóterület szélével párhuzamosan vezet. Hamarosan az eddig a kék jelzéssel együtt haladó sárga (S) turistaút balra elágazik.

Tovább haladva a kék jelzésen rövidesen jobbra fordulunk, és felkaptatunk egy emelkedőn. Tetején egy öreg tölgyfa mellett haladunk el, majd cserjés területen ereszkedünk le, és balra indulunk. A hamarosan keresztező földúton jobbra tartunk, és innentől jó darabig a Kovácsi erdőföldek déli szélével párhuzamosan, csenevész tölgyesen keresztül, vadcseresznyefák mellett, szálerdőben vezet az út.

Egy kis tisztást követően a K+ turistaút csatlakozik be. Átvágunk a Remete-hegy erdős karsztfennsíkján, keresztezzük egy távvezeték nyiladékát, és kiérünk a hegy platójának kopár foltokkal tarkított peremére.

"Jól belátható innen a fehér, vastagpados dachsteini mészkőbe vágódott, S alakban kanyargó, szilás oldalú, de erdős aljú, bejáratánál felhagyott kőfejtővel sebzett Remete-szurdok völgye. Kijárata mögött, Máriaremete házain től a részben még erdős Várhegy, távolabb a Hármashatár-hegy bontakozik ki. Szemben Adyliget villatelepe, a Fekete-fej erdős kiemelkedése, a Nagy-Hárs-hegy és a János-hegy kilátóval ékesített kúpja nyújt felejthetetlen látványt." (Forrás: Budai-hegység turistakalauz)

Lejtős, köves ösvényen, nagy ívű balkanyarral ereszkedünk le a Remete-szurdokba, ahol egy erdei pihenőhelyet, majd Dr. Pápa Miklós, a Remete-szurdok védelméért harcoló turistaíró emléktábláját találjuk.

A vízfolyás túlpartján balra, egy oldalazó ösvényen érhetjük el kirándulásunk úticélját, a Remete-barlangot.

A Remete-szurdokból a kék jelzésen visszaindulva ugyanazon az úton térhetünk vissza Nagykovácsiba. Másik lehetőség, hogy a Remete-hegyre visszavezető meredek ösvénynél tovább haladva, a szurdokvölgyből a K+ jelzésen Remeteszőlős településre, a 63-as busz megállójához érhetünk ki.

Túraútvonal a Remete-barlanghoz:

Ne felejtsd el megosztani barátaiddal, ismerőseiddel!