Jelenlegi időjárás:
12°

Ajánlott program: Szabadtéri sport

Budaligeti körtúra sárga+kék jelzésen
Az Antal-Antónia árok felől Nagykovácsiba érkező sárga túrajelzés a Zsíroshegyről Budaliget irányába indul. Erre egy kb. 12 km-es körtúrát tehetünk, a kék jelzésen visszatérve.

Az Antal-Antónia árok felől érkező sárga turistaútra a Zsíroshegyalján csatlakozhatunk be. Nagykovácsi központjából (63-as busz Nagykovácsi községháza megálló) először a zöld (Z) jelzésen kell elindulni, mely a temető és az új református templom mellett elhaladva kapaszkodik fel a Zsíroshegyre.

A Bánya utcán majd a Zsíroshegyi úton haladva elhagyjuk a Kálvária kápolnát. Nemsokára egy balról érkező földúthoz érünk, innentől egyenesen tovább már a sárga jelzésen haladunk az Alsó-Zsíroshegy tisztásáig, ahol az egykori Zsíroshegyi Turistaház romjai láthatók.

A sárga turistaút a tisztásról jobbra, a Muflon itató irányába folytatódik. Az út zárt tölgyesben, a zsíroshegyi lakóterület szélével párhuzamosan vezet. Hamarosan az eddig a kék jelzéssel együtt haladó sárga (S) turistaút balra elágazik.

Innentől a Kerek-hegy fennsíkszerű, cserjés, cseres-tölgyes platóján, hangulatos sétányon haladunk. Az útelágazáshoz érve élesen jobbra, enyhén felfelé folytatódik a sárga jelzés, majd a keresztező földútnál ismét egy 90 fokos irányváltással balra indulunk, az út a Kerek-hegy déli oldala felé vezet. A hegyláb árnyas, hangulatos ösvényén haladunk a Kerek-hegy déli lábához, innen cserjés tölgyesben ereszkedünk a kerekhegyi műút felé.

Tovább haladva a turistaút széles bércháton, mérsékelten lejtő kövesúton a Középső-Jegenye-völgy árka felett folytatódik, és eléri a Budaligetre bevezető, jobbra induló S+ jelzést.

Az S+ jelzésen, patakmenti gyalogúton, majd balra tartva a József Attila útján a Honfoglalás utcára érkezünk. A Honfoglalás utcán végighaladva, majd a Koppány vezér utcába térve, indul a K+ jelzésű turistaút, melyen visszatérhetünk Nagykovácsi felé. A K+ jelzés rövidesen a balról érkező kék turistaútba csatlakozik.

Innentől jó darabig a Kovácsi erdőföldek déli szélével párhuzamosan, csenevész tölgyesen keresztül, vadcseresznyefák mellett, szálerdőben vezet az út, majd lekanyarodunk egy kis tisztásra. A keresztező földúton balra fordulunk, de rövidesen jobbra, a cserjés terület szélén felkaptatunk egy dombhátra. Tetején egy öreg tölgyfa mellett haladunk el. A túloldali lejtő alján (balra sorompó, itt még tovább haladunk az erdő felé) egy keresztező földúthoz érünk, és a Kerek-hegy oldalában balra fordulunk. Rövidesen jobbról becsatlakozik a sárga jelzés, melyen túránk elején elindultunk. Innentől a túra kezdetén már megtett úton visszaérünk a Zsíroshegy tisztására.

Túraútvonal a budaligeti körtúrához:

Ne felejtsd el megosztani barátaiddal, ismerőseiddel!